Kamerden

IMG_5071

Een kamerden was het enige wat we konden
vinden voor onze eerste tropische Kerst,
met van die superzachte naalden waar alles
gewoon van afglijdt als water van een eendenrug.
Het lijkt wel een metafoor, al weet ik niet meteen
waarvoor…

We hadden natuurlijk ook wel ergens een plastic
gedrocht op kunnen pikken, maar dat was ons
een brug te ver. Erg genoeg dat we het moesten stellen
met generische versierselen made in China, lichtgewicht,
want zo’n kamerden verdraagt niet veel, zoals u al wel
heeft gehoord.

De buren kwamen kijken naar onze échte Christmas tree.
Met een snoer rode lichtjes (voor amper vijftig roepies)
kon ie er wel door.
Je kunt ook watten gebruiken als sneeuw,
zei iemand, maar daar bedankten we voor.

5 thoughts on “Kamerden

  1. Schitterend 🙂

    Ik zet hier in Spanje gewoon geen kerstboom meer. Op zich wel sneu voor mijn dochter, maar zo´n plastic geval krijg ik ook niet over mijn hart…
    Leuk dat je een alternatief gevonden hebt, al zal het natuurlijk nooit hetzelfde zijn voor wie ooit in haar leven de geur van een echte den heeft opgesnoven.

    Liked by 1 person

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.